”Бүс ба зам өчигдөр, өнөөдөр, маргааш” баримтат кино нээлтээ хийлээ. “Найрамдал 70” хүндэтгэлийн тоглолт боллоо. “Монголын мэдээ” 90 нас хүрлээ. Хятад анагаах ухааны соёлыг НҮБ-ын олон улсын ордонд дэлгэв. Шинэ оюутнуудын улсдаа өргөсөн бэлэг ийм байна. Да Шин нисэх онгоцны буудал хүрэх галт тэрэг нэвтэрлээ. БНХАУ байгуулагдсан өдөр цэргийн парад зохион байгуулна. Да Шин олон улсын нисэх онгоцны буудал ашиглалтад оров. Монгол Улс, БНХАУ-ын харилцаа хамгийн сайн үе шатандаа байна. Ш.Эгшиг: Амьд хэлэнд түүхэн хэлний материал ихээр хадгалагдаж байдаг. Баярын жагсаалд15 мянган цэрэг оролцоно. Хөдөө тосгон, хөдөө аж ахуйн салбарт ажиллаж буй ажилчдад мэндчилгээ дэвшүүллээ. Хоёр улсын ирээдүйн зам дардан байна. Хятад-АСЕАН-ы үзэсгэлэн болж байна. Ши Жиньпиний БНИУ-д хийх төрийн айлчлал эхэллээ. Хятад, Америкийн эдийн засаг, худалдааны уулзалт зохионо. Хайнань Хайвэн гүүр албан ёсоор ашиглалтад орлоо. Ши Жиньпин Европын гурван улсад төрийн айлчлал хийнэ. Ши Жиньпин дарга захидлын хариу илгээв. Биет бус соёлын өвийн хөгжлийг дэмжиж байна.

A, B, C, D, E витамин ба дархлаа

A, B, C, D, E витамин ба дархлаа

        Витамин бол хүний амь насны үйл ажиллагаанд зайлшгүй шаардлагатай органик нэгдлүүд бөгөөд дархлааны хариу бүх үе шатанд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Витамин нь байгалийн гаралтай хоол хүнсэнд байдаг. Хүний ​бие ерөнхийдөө нийлэгждэггүй тул хоол хүнсээр хангах ёстой бөгөөд тэдгээрийг өөх тосонд уусдаг (A, D, E, K витамин) ба усанд уусдаг (В витамин, С витамин) болгон хувааж болно.

        А витамин - Дархлааны анхны хамгаалагч

        А витамин  нь ретинолийн био идэвхит чанарыг агуулсан нэгдлүүдийн ангиллын ерөнхий нэр бөгөөд эд эсийн тархалт, хүүхдийн өсөлт, хөгжлийг дэмжих чиг үүрэгтэй. Энэ нь хүний ​​дархлааны тогтолцоог төлөвшүүлэх үйл явцад оролцдог, эсийн мембраны тогтвортой байдлыг сайжруулж, салст бүрхүүлийн бүрэн бүтэн байдлыг хадгалах чадвартай бөгөөд дархлааны анхны хамгаалалтын шугамын "хамгаалагч" юм.

        Хятадад насанд хүрэгчдэд зориулсан А аминдэмийн зохих хэрэглээ нь эрэгтэйчүүдэд 800 мкг RAE / d, эмэгтэйчүүдэд 700 мкг RAE / d байна. Өдөр тутмын амьдралд хамгийн ихээр агуулагдах А аминдэм агуулсан хоол хүнс бол элэг, өндөг. Эрүүл насанд хүрсэн хүн А аминдэмийн хэрэгцээг хялбархан хангахын тулд гахайн элгийг сард 1-2 удаа, ойролцоогоор 1-2 удаа идэж болно. Хүнсний ногоо, жимс жимсгэнэ дэх каротиноидыг бие махбодид А витамин болгон хувиргаж, ялангуяа хар ногоон, улаан шар ногоо, тухайлбал  цэцэгт байцаа лууван, бууцай зэрэг илүү олон каротийг агуулдаг ба А аминдэмийг нөхөх боломжтой.

        В витамин - Дархлааны тогтолцооны хэвийн үйл ажиллагаанд "тусалдаг"

        В витамин нь "том гэр бүл" бөгөөд үүнд B1, B2, B6, B12 витамин, ниацин, пантотен хүчил, фолийн хүчил зэрэг хамрагдана. В витамин нь бие махбодийн гурван гол тэжээлийн бодисын солилцоонд оролцдог чухал Ферментийн нэг бөгөөд хүний ​​бие махбодийн хэвийн үйл ажиллагааг хангахад шаардлагатай усанд уусдаг амин дэм юм. В витамин нь дархлааны зохицуулалтыг зохицуулж, дархлааны тогтолцооны хэвийн үйл ажиллагааг хангахад тусалдаг. Жишээлбэл, В6 витамин нь лимфоцитын тархалт, хуваарилалт, төлөвшилт, идэвхжилд оролцдог цитокин ба химокиний үйлдвэрлэлийг зохицуулдаг, В12 витамин нь эсийн дархлааг зохицуулдаг. Фолийн хүчил нь дархлааны хариу урвалыг дэмждэг.

        В1, В6 витаминууд нь мах, ногоо, үр тариа, буурцагт элбэг байдаг. В2 витамин нь хоолонд өргөн агуулагддаг бөгөөд амьтны гаралтай хоол хүнсэнд харьцангуй өндөр, ялангуяа элэг, бөөр, өндөг, сүү гэх зэрэг. В12 витамины дийлэнх хувь нь мах, жишээ нь загас, амьтны гаралтай бүтээгдэхүүн, өндөг, сүү гэх зэргээс гардаг.

        Витамин С - Дархлааны үйл ажиллагааг сайжруулах номер нэг туслагч
        Витамин С нь коллагены нийлэгжилтийг дэмжих, шархны эдгэрэлтийг дэмжих, арьсыг цайруулах зэрэг янз бүрийн нөлөөтэй бөгөөд өвөрмөц бус дархлаа, тодорхой дархлааны хариу урвал бүхий янз бүрийн эсийн үйл ажиллагааг дэмжиж дархлаа хамгаалах үйлчилгээтэй.

         Хятадад насанд хүрсэн хүмүүс С аминдэмийн зохих хэрэглээг 100mg/d-ээр  тогтоосон байна. Витамин С-ийн гол хүнсний эх үүсвэр нь шинэхэн ногоо, жимс жимсгэнэ, тухайлбал цэцэгт байцаа, чинжүү, байцаа, ширхэгтэй лийр, киви, гүзээлзгэнэ гэх зэрэг. Өдөрт 500 гр хүнсний ногоо, 250 гр жимс хэрэглэж, өдөр бүр витамин С өгөх хангалттай бөгөөд зарим хүмүүст нэмэлт тэжээл шаардагддаггүй.

        Өдөр тутмын хоолоор дамжуулан С витаминыг нөхөхдөө шинэхэн ногоо, жимс жимсгэнэ идэх хэрэгтэй гэдгийг тэмдэглэх нь зүйтэй. Учир нь ногоо жимсийг удаан хугацаагаар хадгалвал витамин С-ийн агууламж нь маш их буурдаг. Нэмж хэлэхэд, С витамин нь өндөр температурт амархан задардаг. Хүнсний ногооны хувьд тэдгээрийг түүхий идэж болох ногоог түүхийгээр идэхийг зөвлөж байна. Хэт их чанахгүй байхыг зөвлөж байна. Эрүүл өөх тосоор чанаж болгосон ногооны шөл нь витамин С-г их хэмжээгээр үлдээх болно.  Түүнийг уувал витамин С-г нөхөж, өндөр чанарын өөх тосыг ч нөхөж өгдөг.

        Витамин D-Дархлаа зохицуулагч

        Өнгөрсөн зуунд судлаачид загасны элэгний тосны Рахит эмчлэх найрлага нь Д аминдэм байсныг туршилтаар баталсан байна. Энэ нь дөрөв дэх нэртэй витамин учраас Д аминдэм гэж нэрлэдэг.

        Д аминдэмийг рахитын эсрэг витамин гэж нэрлэдэг бөгөөд түүний үндсэн үүрэг нь кальци ба фосфорын солилцоог зохицуулах, гэдэсний кальци, фосфор шингээх, ясны шохойжилтийг дэмжих, цусан дахь кальци, цусан дахь фосфорын тэнцвэрт байдлыг хангахад оршино. Хүний биед Д аминдэм дутагдах үед рахит, ясны сийрэгжилт үүсдэг. Д аминдэмийн рецепторууд нь дархлааны эсүүдэд маш ихээр агуулагддаг тул янз бүрийн дархлааны эсүүдийн тархалт, ялгаруулалтад оролцдог. Нэмж дурдахад, Д аминдэм нь төрөлхийн дархлааны хариу урвалыг сайжруулаад зогсохгүй олж авсан дархлааг удирдаж, улмаар дархлааны хариу урвалыг зохицуулдаг.

         Хятадад насанд хүрсэн хүмүүсийн Д аминдэмийн зохих хэрэглээг 10 μg/d -ээр тогтоосон байна. Д аминдэм нь элэг, өндөг, сүүн бүтээгдэхүүн зэрэг амьтны гаралтай хоол хүнсэнд баялаг агуулагддаг. Тэдний дунд загасны төрөл нь Д аминдэмийн сайн эх үүсвэр болдог. Нарны гэрэл Д амин дэмээр хамгийн баялаг. Бас байгалийн ба хэмнэлттэй эх үүсвэр тул Д аминдэмийг "нарны гэрлийн витамин" гэж нэрлэдэг.

        Е витамин нь липидийн хэт ислээс хамгаална

        Е витамин нь эс болон эсийн дотоод бүтцийг бүрэн хамгаалж, тодорхой фермент, эсийн дотоод бүрэлдэхүүн хэсгүүдийг устгахаас сэргийлдэг. Нэмж дурдахад, энэ нь лютеинжүүлэх гормоны шүүрлийг нэмэгдүүлж, үр эсийг хүлээн авах үйлдлийг дэмжиж өгдөг. Е витамин (токоферол) нь  эд эсэд чухал нөлөө үзүүлдэг өөх тос агуулсан антиоксидант бөгөөд бие махбодийн липидийн хэт ислээс хамгаалж, эсийн мембраныг чөлөөт радикалууд гэмтэхээс хамгаалдаг бөгөөд дархлааны эсийн хэвийн үйл ажиллагааг хангахад чухал үүрэг гүйцэтгэдэг.
         Хятадад насанд хүрсэн хүмүүсийн Е витамины зохих хэрэглээ 14mg α-TE/d. Е витамин хоол хүнсэнд баялаг байдаг бөгөөд хүнсний тос нь ихэвчлэн хоолноос Е витаминыг авдаг. Үүнээс гадна, буурцаг, самар, хүнсний ногоо бүгд тодорхой хэмжээний Е витамин агуулдаг.

        Витамин нь хүний бие махбодийн дархлааны хэвийн үйл ажиллагааг хангахад чухал үүрэгтэй. Өдөр тутмын эрүүл, тэнцвэртэй хоол хүнс нь бие махбодид шаардлагатай олон төрлийн амин дэмээр хангаж өгдөг тул хүний ​​биед бат бөх хамгаалалт болдог.

Найруулагч:Ц.УРАНТУНГАЛАГ
Эх сурвалж:xinhuanet.com
Мэдээ үзсэн:2770
Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой