”Бүс ба зам өчигдөр, өнөөдөр, маргааш” баримтат кино нээлтээ хийлээ. “Найрамдал 70” хүндэтгэлийн тоглолт боллоо. “Монголын мэдээ” 90 нас хүрлээ. Хятад анагаах ухааны соёлыг НҮБ-ын олон улсын ордонд дэлгэв. Шинэ оюутнуудын улсдаа өргөсөн бэлэг ийм байна. Да Шин нисэх онгоцны буудал хүрэх галт тэрэг нэвтэрлээ. БНХАУ байгуулагдсан өдөр цэргийн парад зохион байгуулна. Да Шин олон улсын нисэх онгоцны буудал ашиглалтад оров. Монгол Улс, БНХАУ-ын харилцаа хамгийн сайн үе шатандаа байна. Ш.Эгшиг: Амьд хэлэнд түүхэн хэлний материал ихээр хадгалагдаж байдаг. Баярын жагсаалд15 мянган цэрэг оролцоно. Хөдөө тосгон, хөдөө аж ахуйн салбарт ажиллаж буй ажилчдад мэндчилгээ дэвшүүллээ. Хоёр улсын ирээдүйн зам дардан байна. Хятад-АСЕАН-ы үзэсгэлэн болж байна. Ши Жиньпиний БНИУ-д хийх төрийн айлчлал эхэллээ. Хятад, Америкийн эдийн засаг, худалдааны уулзалт зохионо. Хайнань Хайвэн гүүр албан ёсоор ашиглалтад орлоо. Ши Жиньпин Европын гурван улсад төрийн айлчлал хийнэ. Ши Жиньпин дарга захидлын хариу илгээв. Биет бус соёлын өвийн хөгжлийг дэмжиж байна.

Сүүг буруу уух нь ач тусгүйн дээр хор хөнөөлтай

Сүүг буруу уух нь ач тусгүйн дээр хор хөнөөлтай

   Сүү бол хүмүүсийн өдөр тутмын амьдралдаа хэрэглэдэг дуртай хүнсний нэг. Сүү уухын ач тусыг олон нийтээрээ хүлээн зөвшөөрдөг. Сүү нь кальци, Д витаминээр баялаг. Хэдийгээр сайн ч буруу уувал ямар ч ашиггүй, харин ч эрүүл мэндэд хортой гэдгийг та мэдэх үү! Жишээлбэл, дараах асуудлуудыг хүн бүрт тодорхой тайлбарлах хэрэгтэй байдаг.

Эмийг сүүтэй хамт ууж болохгүй

   Эмийг сүүгээр даруулахыг зөвлөдөггүй, усаар даруулах нь зүйтэй. Сүү нь уураг, кальци агуулсан байдаг тул эмийн үйлчилгээнд нөлөөлж болзошгүй. Эмийн тайлбар дээр сүү нь эмийг шингээхэд саад болохгүй, эсвэл сүүтэй хамт ууж болно гэж заагаагүй бол эмийг сүүтэй хамт ууж үл болно.

Сүүг кальцтай хольж ууж болохгүй

   Хэрэв кальцийг сүүтэй хольж уувал кальцийг дэмий үрж, үр дүн нь эерэг биш, бүр сөрөг үр дүнд хүрч болзошгүй.

   Учир нь кальцийн хэрэглээ тодорхой хэмжээнд хүрэхэд кальцийн хэрэглээг нэмэгдүүлснээр ходоод гэдэсний замд кальцийн шимэгдэлт багасдаг. Түүнчлэн кальцийг сүүтэй хольсны дараа сүүнд агуулагдах макромолекулын коллоид нь денатурат болж, флокулент тунадас үүсгэдэг. Энэ нь сүүний шинж чанарт нөлөөлдөг.

Сүү, кофе нь кальцийг шингээхэд нөлөөлдөг үү

   Сүү нь кальцийн ионоор баялаг бөгөөд кофенд агуулагдах кофейн болон оксалийн хүчил нь кальцийг шингээхэд нөлөөлдөг. Статистик мэдээллээс үзэхэд удаан хугацаагаар кофе их уудаг хүмүүс ясны сийрэгжилтээр өвчлөх магадлал харьцангуй өндөр байдаг. Ийм нөхцөл байдал үүсэх нь кофены кальцийг шингээхэд үзүүлэх нөлөөтэй холбоотой.

   Тиймээс кофе уухдаа хамгийн чухал нь хэмжээгээ хянах явдал юм. Насанд хүрэгчид өдөрт хоёр аяга (аяга тутамд 200 мл) уухад хэвийн. Хэмжээг нь хянаж байна гэсэн үндэслэлээр сүүтэй кофе уухад кальци бага зэрэг алддаг ч дахиад хэдэн балга сүү уухад л хангалттай.

Сүү ууснаар ходоодыг сайжруулж чадах уу

   Рефлюкс улаан хоолойн үрэвсэлтэй зарим өвчтөнүүд сүү ходоодыг тэжээж чадна гэж ойлгодог. Рефлюкс үүсэх шалтгаан нь ходоодонд хүчиллэг бодисууд байдаг бөгөөд энэ нь ихэвчлэн хүчиллэг усыг “нулимдаг”. Иймэрхүү хүмүүс сүү уухад таагүй мэдрэмжийг нь улам хүндрүүлдэг. Сүү нь ходоодны хүчиллэгийг ихэсгэдэг тул улаан хоолойн рефлюксийг улам хүндрүүлдэг. Тиймээс ходоодны шархлаа, ходоод-улаан хоолойн сөргөө өвчнөөр шаналж байдаг хүмүүс хэт их сүү ууж болохгүй.

   Хэрэв таныг бага зэрэг сүү ууж болно гэж эмч нотолсон бол сүүг бага хэмжээгээр, хувааж ууж болно. Хүйтэн сүү ууж болохгүй, эсвэл сүүгээр гоймон зуурч болно.

Өлөн дээрээ сүү ууж болох уу

   Өдрийн аль ч цагт сүү уухад мэдэгдэхүйц ялгаагүй. Гэсэн хэдий ч зарим хүмүүсийн хувьд өлөн дээрээ сүү уух нь лактоз үл тэвчихээс болж гэдэс дүүрэх, суулгах зэрэгт илүү өртөмтгий байдаг. Үүнээс гадна, хэрэв та зөвхөн өглөө өлөн дээрээ сүү уувал сүү нь ходоод гэдэсний замд илүү хурдан дамждаг тул шингээлтийн үр ашиг бага зэрэг буурдаг. Ер нь өглөө өлөн элгэн дээрээ сүү уухдаа зарим гол хүнс, хүнсний ногоог ижил хоолтой тааруулж, эсвэл хоолны хооронд сүү уух хэрэгтэй.

Өдөрт хэр их сүү уувал тохиромжтой вэ

   Зарим хүмүүс сүүг шим тэжээлд сайн гэж сонсоод сүүг ус шиг уудаг. Үнэн хэрэгтээ сүүг хэт их биш, харин бага хэмжээгээр уух нь зохимжтой. Ялангуяа, ихээр уух нь хэт их ханасан өөх тосыг биед хуримтлуулдаг.

   Насанд хүрэгчид өдөрт 300 грамм сүүтэй тэнцэх хэмжээний сүүн бүтээгдэхүүн уухыг зөвлөж байна. Зах зээл дээр яг 300 мл-ийн савлагаатай сүү маш цөөхөн байдаг тул энд нэгэн санал байна. Дундаж насанд хүрсэн хүнд 250 мл сүү, дээр нь 100 мл-ийн жижиг савтай тараг ууж болно.

   Нэг ууттай сүү (250 мл) уусны дараа гэдэс дүүрч, суулгалт өгдөг хүмүүст бага багаар хооллох зарчмаар 250 мл сүүг хоёр удаа уухыг зөвлөж байна.

Найруулагч:Ц.ЦЭЛМҮҮН
Эх сурвалж:people.com
Мэдээ үзсэн:1282
Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой