”Бүс ба зам өчигдөр, өнөөдөр, маргааш” баримтат кино нээлтээ хийлээ. “Найрамдал 70” хүндэтгэлийн тоглолт боллоо. “Монголын мэдээ” 90 нас хүрлээ. Хятад анагаах ухааны соёлыг НҮБ-ын олон улсын ордонд дэлгэв. Шинэ оюутнуудын улсдаа өргөсөн бэлэг ийм байна. Да Шин нисэх онгоцны буудал хүрэх галт тэрэг нэвтэрлээ. БНХАУ байгуулагдсан өдөр цэргийн парад зохион байгуулна. Да Шин олон улсын нисэх онгоцны буудал ашиглалтад оров. Монгол Улс, БНХАУ-ын харилцаа хамгийн сайн үе шатандаа байна. Ш.Эгшиг: Амьд хэлэнд түүхэн хэлний материал ихээр хадгалагдаж байдаг. Баярын жагсаалд15 мянган цэрэг оролцоно. Хөдөө тосгон, хөдөө аж ахуйн салбарт ажиллаж буй ажилчдад мэндчилгээ дэвшүүллээ. Хоёр улсын ирээдүйн зам дардан байна. Хятад-АСЕАН-ы үзэсгэлэн болж байна. Ши Жиньпиний БНИУ-д хийх төрийн айлчлал эхэллээ. Хятад, Америкийн эдийн засаг, худалдааны уулзалт зохионо. Хайнань Хайвэн гүүр албан ёсоор ашиглалтад орлоо. Ши Жиньпин Европын гурван улсад төрийн айлчлал хийнэ. Ши Жиньпин дарга захидлын хариу илгээв. Биет бус соёлын өвийн хөгжлийг дэмжиж байна.

”Фруктоз”-ыг зөв ойлгоход доорх 6 зүйлийг мэдэх ёстой

”Фруктоз”-ыг зөв ойлгоход доорх 6 зүйлийг мэдэх ёстой

   Ходоод гэдэсний үйл ажиллагаа султай олонх хүн ийм туршлагатай байдаг. Хэт их жимс идсэний дараа ходоодонд нь таагүй мэдрэмж төрж, суулгалт маш амархан байдаг. Тэр ч байтугай гэдэсний цочмог үрэвсэл үүсдэг. Жимсэнд агуулагдах ислэг нь гэдэсний гүрвэлзэх хөдөлгөөнийг ихэсгэдэг шалтгаанаас гадна фруктозын хэт их хэрэглээ нь гэдэсний үрэвсэлд хүргэдэг. Гэдэсний хоол боловсруулах, шингээх үйл ажиллагаа алдагдах нь гэдэсний ургамалжилтын эмгэгтэй уялдан хүний ​​бие суларч, олон төрлийн хоол хүнс үл тэвчихэд хүргэдэг.

   Их хэмжээний фруктоз нь элгэнд өөх тосны хуримтлал үүсгэж, улмаар элэг өөхөлж, бодисын солилцооны эмгэгийг үүсгэж, инсулинийг бууруулж, чихрийн шижин өвчний эрсдэлийг нэмэгдүүлдэг. Фруктозыг хэтрүүлэн хэрэглэх нь эндоген пуриныг ихэсгэдэг (бие дэх катаболизм нэмэгдэж байгааг илтгэнэ). Шээсний хүчлийг нэмэгдүүлж, тулай өвчний эрсдэлийг нэмэгдүүлдэг. Эдгээр нь өмнө нь батлагдсан судалгааны үр дүн юм. Их хэмжээний фруктоз нь таны эрүүл мэндэд муугаар нөлөөлдөг нь туйлын үнэн юм.

1.Тэгвэл яагаад өмнө нь жимс эрүүл мэндэд тустай гэж хүн бүр хэлдэг байсан бэ?

Фруктоз гэж "жимсний элсэн чихэр"-ийг хэлдэг үү?

   Жимсний элсэн чихэр нь глюкоз, фруктоз, сахароз гэсэн гурван хэсгээс бүрддэг бөгөөд фруктоз нь тэдгээрийн зөвхөн нэг нь юм. Энэ нь "жимсэн дэх сахар" гэсэн бүдэг бадаг ойлголт биш харин тодорхой бүтэцтэй моносахарид, глюкоз, сахароз, мальтозоос ялгаатай сахар юм.

2. Элсэн чихэр дэх фруктозын өндөр хувь ямар жимсэнд байдаг вэ?

   Тоор зэрэгт сахароз өндөр хувьтай байдаг бол тарвас, усан үзэм зэрэгт глюкоз, фруктоз өндөр хувьтай байдаг. Ерөнхийдөө жимсэнд агуулагдах глюкоз ба фруктозын хэмжээ ижил байдаг. Фруктоз нь хүмүүст шинэхэн, сэнгэнэсэн чихэрлэг амтыг өгдөг бөгөөд бага температурт чихэрлэг амттай байдаг. Сахароз нь ийм шинж чанартай байдаггүй бөгөөд чихэрлэг чанар нь ямар ч температурт ижил байдаг. Мөстэй үед чихэрлэг мэдрэмж төрүүлдэг бараг бүх жимс, ялангуяа чихэрлэг амттай жимс нь фруктозын агууламж өндөртэй байдаг.

3. Цагаан элсэн чихэр, зөгийн бал идэх нь бие дэх фруктозыг ихэсгэдэг.

   Ургамлын бодисын солилцооны үүднээс авч үзвэл фотосинтез нь эхлээд глюкозыг нэгтгэж, дараа нь глюкозыг фруктоз болгон изомерчилж болно. Глюкозын молекул ба фруктозын молекул нийлж бидний өдөр тутам хэрэглэдэг цагаан сахар болох сахарозын молекулыг үүсгэдэг.

   Зөөлөн цагаан элсэн чихэр, цагаан элсэн чихэр, бор сахар, чулуун элсэн чихэр зэрэг гэрийн нөхцөлд хэрэглэдэг элсэн чихэр нь ихэвчлэн сахарозоос бүрддэг. Зөгийн балд сахароз, фруктоз, глюкоз гэсэн гурван сахар агуулдаг. Ерөнхийдөө зөгийн балыг талсжуулж, тунадасжуулах нь илүү хялбар байх тусам түүний доторх глюкозын эзлэх хувь их байна. Өвлийн улиралд талсжиж, тунадасжих магадлал бага байх тусам фруктозын эзлэх хувь нэмэгддэг. Учир нь фруктоз хамгийн их уусах чадвартай байдаг бол сахароз, глюкоз хамгийн бага уусдаг.

4. "Үйлдвэрлэлийн аргаар үйлдвэрлэсэн фруктоз" хэрхэн үүссэн бэ?

   Орчин үеийн цардуулын элсэн чихрийн үйлдвэрлэлд эрдэнэ шишийг эхлээд боловсруулж цардуул гаргаж авдаг. Дараа нь эрдэнэ шишийн цардуулыг глюкозыг гидролизжүүлэхэд глюкозын фруктозын изомеразагаар глюкозыг фруктоз болгон хувиргаж, өндөр фруктозын сироп гаргаж авдаг. Аж үйлдвэрийн фруктозын сироп дахь фруктозын харьцаа 90 хувь хүрч болно.

   Фруктозын сироп нь чихэрлэг амттай бөгөөд хөргөсний дараа илүү сэргэг байдаг тул кола, спрайт гэх мэт төрөл бүрийн амтат ундаанд чихэрлэг байдлын гол эх үүсвэр болдог. Мөн олон амттан бэлтгэхэд ашигладаг. Тиймээс чихэрлэг ундаа уух дуртай хүмүүсийн дунд амтат ундаа нь фруктозын хамгийн том эх үүсвэр юм. 500 мл чихэрлэг ундаанд ойролцоогоор 50 грамм элсэн чихэр (сахароз эсвэл фруктозын сироп) нэмнэ. Фруктозын хагасаар тооцвол 25 грамм фруктоз байдаг. Тиймээс чихэрлэг ундаа уух нь бие махбодод хэт их элсэн чихэр, маш их фруктозыг өгөх нь гарцаагүй.

5. Жимсэнд хэр их элсэн чихэр байдаг вэ?

   Уламжлал ёсоор жимсэнд элсэн чихэр бага байдаг гэж хэлдэг ч энэ нь үнэн байх албагүй. Хүнсний найрлагын хүснэгтэд байгаа өгөгдөл нь эрт дээр үеэс тогтоогдсон үр дүн бөгөөд бүх шинэ жимсний сортуудыг хамардаггүй тул зах зээл дээрх жимсний чихрийн агууламжийг төлөөлдөггүй. Зарим жимс нь байгалиасаа элсэн чихэр ихтэй байдаг. Жишээлбэл: Амтат усан үзмийн элсэн чихрийн агууламж 16-20 хувь хүрч болох бөгөөд үүний 40-50 хувь нь фруктоз юм.

   Мөн Хятад хүмүүсийн идэх дуртай халуун орны жимснүүд байдаг бөгөөд элсэн чихрийн агууламж нь бас гайхалтай. Тайландын эрдэмтдийн тодорхойлсон орон нутгийн жимсний сахарын агууламжийг харахад мангостин 17.5 хувь, рамбутан 18.5 хувь, манго 13.9 хувь, личи 17.9 хувь, алим 17.2 хувь байдаг.

   Гэсэн хэдий ч анхандаа тийм ч их элсэн чихэр агуулаагүй байсан тэдгээр жимсийг одоо аажмаар элсэн чихэр ихтэй сортоор сольж байгаа тул жимснээс авах элсэн чихрийн хэмжээ улам бүр нэмэгдсээр байна. Bingtang жүрж, чихрийн жүрж, Bingtangxin алим гэх мэт бүгд "элсэн чихэр, олон төрлийн амт, чихэрлэг"-ийг борлуулалтын цэг болгон ашигладаг. Фруктоз нь чихэрлэг, амттай байдаг тул фруктозын өндөр агууламжтай жимсний сортууд нь илүү алдартай байх бөгөөд энэ нь жимснээс илүү их фруктоз үүсгэдэг.

   Жишээ н: Өнгөрсөн онд хийсэн судалгаагаар фүжи алим 8.3 хувийн фруктоз, 6.7 хувийн глюкоз агуулдаг болохыг тогтоожээ. Ийм элсэн чихрийн агууламжтай алимыг элсэн чихэр багатай жимс гэж нэрлэж болохгүй. Үүнийг ярьсны дараа хүн бүр бага хэмжээгээр жимс идэх нь ашигтай гэдгийг ойлгосон байх ёстой. Жимс их идэх нь ашигтай гэсэн үг биш юм. Маш их жимс идэх эсвэл жимсний шүүсийг санаатайгаар уух нь фруктозын илүүдэлд хүргэдэг!

6. Фруктозыг их, бага хэрэглэх нь хортой юу?

   Бага хэмжээний фруктоз нь элгэн дэх глюкозын солилцоо зэрэг эрүүл мэндэд тустай байж болно. Цардуултай хоол хүнстэй хослуулан нүүрс усны нийт хэмжээг нэмэгдүүлэхгүйгээр фруктозыг бага хэмжээгээр хэрэглэх нь гликатлагдсан гемоглобины түвшинг бууруулахад тусалдаг. Гэхдээ их хэмжээгээр хэрэглэх нь доорх үр дагаварт хүргэдэг.

   Зарим судалгаагаар чихрийн шижин өвчнөөс урьдчилан сэргийлэхийн тулд хэт их эсвэл хэт бага жимс идэх нь сайн биш бөгөөд хоёр, гурван зуун грамм нь тохиромжтой хэмжээ гэжээ.

Фруктозын хор хөнөөлийг бууруулах хэд хэдэн арга бий.

- Ямар нэгэн чихэрлэг ундаа уухгүй байх.

- Гэр бүлийн өдөр тутмын хоолондоо элсэн чихэр бага хэрэглэх, зөгийн балыг ч бас хязгаарлаарай.

- Сахарын агууламж багатай тараг зэрэг хоол хүнс сонго.

- Жимсний хэмжээ нь өдөрт 200~350 грамм (хальсалж) хэрэглэх.

- Жимс идэхдээ хүчтэй амттанд хэт автаж болохгүй, чихэрлэг чанар өндөртэй жимсний хувьд хэмжээг нь тааруулж багасгах хэрэгтэй.

- Жимсний шүүсийг 100 хувь жимсний шүүс байсан ч их ууж болохгүй.

- Жимс жимсгэнэ нь чихэрлэг зүйлийг орлуулах, эсвэл зарим хүйтэн хоолыг орлуулах, хоолны үеэр бага хэмжээгээр идэхэд туслах боломжтой бөгөөд энэ нь зөвхөн илүүдэл үүсэхээс зайлсхийх төдийгүй глюкозын солилцоонд бага хэмжээний фруктозыг дэмжих үүрэг гүйцэтгэдэг.

- Фруктозын глюкозын солилцоо бага байдаг тул гэрийн нөхцөлд байх фруктозын бүтээгдэхүүнийг зах зээл дээрээс бүү худалдаж аваарай.

 

Найруулагч:Ц.Цэлмүүн
Эх сурвалж:people.com
Мэдээ үзсэн:1219
Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой