”Бүс ба зам өчигдөр, өнөөдөр, маргааш” баримтат кино нээлтээ хийлээ. “Найрамдал 70” хүндэтгэлийн тоглолт боллоо. “Монголын мэдээ” 90 нас хүрлээ. Хятад анагаах ухааны соёлыг НҮБ-ын олон улсын ордонд дэлгэв. Шинэ оюутнуудын улсдаа өргөсөн бэлэг ийм байна. Да Шин нисэх онгоцны буудал хүрэх галт тэрэг нэвтэрлээ. БНХАУ байгуулагдсан өдөр цэргийн парад зохион байгуулна. Да Шин олон улсын нисэх онгоцны буудал ашиглалтад оров. Монгол Улс, БНХАУ-ын харилцаа хамгийн сайн үе шатандаа байна. Ш.Эгшиг: Амьд хэлэнд түүхэн хэлний материал ихээр хадгалагдаж байдаг. Баярын жагсаалд15 мянган цэрэг оролцоно. Хөдөө тосгон, хөдөө аж ахуйн салбарт ажиллаж буй ажилчдад мэндчилгээ дэвшүүллээ. Хоёр улсын ирээдүйн зам дардан байна. Хятад-АСЕАН-ы үзэсгэлэн болж байна. Ши Жиньпиний БНИУ-д хийх төрийн айлчлал эхэллээ. Хятад, Америкийн эдийн засаг, худалдааны уулзалт зохионо. Хайнань Хайвэн гүүр албан ёсоор ашиглалтад орлоо. Ши Жиньпин Европын гурван улсад төрийн айлчлал хийнэ. Ши Жиньпин дарга захидлын хариу илгээв. Биет бус соёлын өвийн хөгжлийг дэмжиж байна.

Хүнсний ногоог зөв хэрэглэвэл илүү тэжээллэг байдаг

Хүнсний ногоог зөв хэрэглэвэл илүү тэжээллэг байдаг

 

1. Зүсэхээсээ өмнө угаана

Хоол боловсруулах явцад эхлээд угааж, дараа нь зүсэхээ мартуузай!

Угаах

   Олон хүмүүс хүнсний ногоог хэрчсэний дараа усанд дэвтээснээр шинэхэн байлгадаг гэдэг ойлголтод дассан нь цэвэрлэгээний үр дүнд төдийлэн хүрэхгүйн дээр витамин С-г хурдан алдагдуулдаг.

   Зүссэний дараа усанд удаан байлгаж болохгүй

Хэрчилт

   Хэт нарийн хэрчиж болохгүй.

   Зүссэний дараа усаар зайлах буюу усанд удаан байлгаж болохгүй. Хэрчсэний дараа ердөө хоёр минут байлгавал витамин С-ийн 2 хувийг алдана. Хэрчсэнийхээ дараа аль болох хурдан хооллоорой.

 

2. Боломжийн хоол хийх

   Уураар жигнэх, буцалгах, шарах зэрэг аргыг түлхүү хэрэглэж, аль болох бага хуурч, бага шарах ба тос, давсны хэмжээгээ хянахыг зөвлөж байна.

 

3. Усыг буцалгасны дараа хоолоо хийнэ

   Энэ нь голчлон халаах явцад байнга алдагдах В бүлгийн витамин, витамин С зэрэг усанд уусдаг шим тэжээлийн бодисын алдагдлыг багасгахад тустай.

 

   Хоол хийх явцад шөлөө нэмэхийг зөвлөж байна.

 

5. Жигнэж буцалгана

   Чанасан хоолонд агуулагдах витамин С-ийн алдагдал ерөнхийдөө 15.3-аас 19 хувьтай байдаг.

   Хоолоо хийж дууссаны дараа хүнсний ногооны шүүсийг шахаж болохгүй. Хэрэв шахсан тохиолдолд витамин С-ийн алдагдал хамгийн их буюу 83.3 хувьтай байдаг.

   Уураар жигнэх нь буцалгах, жигнэхээс хамаагүй илүү шим тэжээлийг хадгалдаг.

   Хоолыг уураар жигнэхийг зөвлөж байна.

 

6. Хуурах

   Өөрийгөө хамгаалах ажлыг сайн хийж байхдаа "хуурах"-д анхаарлаа хандуулаарай.

   Үүний зэрэгцээ "Тос, давс бага хэрэглэж, тосны температурыг хэт халуун байлгахгүйн тулд хянаж, хайруулын тавган дээр хурдхан хуурч хийх шаардлагатай. Энэ нь хүнсний ногоог халаах хугацааг үр дүнтэй богиносгож чадна.

   "Хурдан шарах"-д анхаарлаа хандуулаарай.

 

7. Мах шарах

   Шарахад хэрэглэх тосны хэмжээ их, хоол хийх температур өндөр, хугацаа нь урт байх тусам шим тэжээлийг амархан устгадаг.

   Хэрэв та үнэхээр идмээр байгаа бол хайруулын тавганд хайрахаасаа өмнө орцыг нь зуурмагт хэрэглэдэг цардуулаар боож болно. Гэхдээ зуурмагт хэрэглэдэг цардуул нь тодорхой хэмжээний тос шингээдэг гэдгийг анхаарна уу.

   Их хэмжээгээр хэрэглэхийг зөвлөдөггүй.

 

8. Цаг тухайд нь хэрэглэх

   Хүнсний ногоог удаан хадгалах тусам шим тэжээл нь алдагдаж, зарим нь нитрит үүсгэдэг.

   Заримдаа хүнсний ногоог чанаж дууссаны дараа тухайн цагт нь иддэггүй. 20 минутаас 1 цаг хүртэл хадгалсан тохиолдолд витамин С-ийн алдагдал хоол хийхээс өмнөх үетэй харьцуулахад 73-75 хувьд хүрдэг.

   Хадгалах тусам шим тэжээл нь илүү их алдагддаг гэдгийг анхаараарай.

Найруулагч:Ц.ЦЭЛМҮҮН
Эх сурвалж:people.com
Мэдээ үзсэн:1162
Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Мэдээлэл хуулбарлах хориотой